2010-05-11 / 21:09:13
0

Kändisar i panik när Twitter kraschade



”Jag är inte populär längre”

Från tusentals till noll.

Plötsligt försvann fansen som följer kändisarnas Twitter.

Allt på grund av en bugg – som fick stjärnorna att drabbas panik.

I går kväll drabbades mikrobloggen Twitter av en bugg som gjorde att vem som helst kunde göra att andra följde dem själva.

Tusentals tog tillfället i akt att göra så att kändisar följde ens egen Twitter, vilket gjorde att Twitter tvingades radera alla ”followers” för att reparera skadan.

Plötsligt hade kändis-twittrarna noll ”followers”.

– Jag vaknade upp här i LA och Twitter var hackat. Jag är inte längre populär, konstaterade 16-årige popstjärnan Justin Bieber.

– Ummmmm..... vart tog mina followers vägen @Twitter, skrev skrev amerikanska skådespelerskan och ”Förhäxad”-stjärnan Alyssa Milano.

Skyllde på hackare

Den brittiske komikern och skådespelaren Stephen Fry blev också förvånad:

– Jag var säker på att jag hade fler som följde mig. Måste ha inbillat mig.

Äkta paret Demi Moore och Ashton Kutcher hade en teori om vad som hänt.

– Twitter är hackat av en turkisk hackare, skrev Kutcher.

Några minuter senare kom svaret från Moore.

– Den turkiske hackaren har verkligen lyckats med twitter!

Några timmar senare fick Twitter bukt med problemen och allt fungerade som vanligt igen

Källa: www.aftonbladet.se eller tryck på länken : http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article7109132.ab


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: