2011-03-15 / 16:35:23
0

INTERVJU MED VANESSA!

Skådespelerskan erkänner att hon ett tag åt så mycket snabbmat att hon hade svårt att komma i sin “High School Musical”-kostym.

“Jag var så ohälsosam”, säger Hudgens om sin snabbmats beroende 2007.

“Jag brukade gå till Cold Stone Creamery och köpa en låda med smörglass och äta det innan jag gick och lade mig.

“Och mina fingrar var ofta orange på grund av Cheetos”.

Men att äta leva på snabbmat ledde till att snabbmaten kom tillbaka och hemsökte henne när hon slutade med de rigorösa dansrutiner när “High School Musical”-turnen tog en paus.

“När jag kom tillbaka kunde jag knappt komma i min kostym”, erkänner hon.

“När jag äntligen fick upp blixtlåset var mina bröst ända upp till min haka!”. Regissören, Kenny Ortega såg mig och sa: ‘Whoa, mamacita, titta på dig!’

“Och jag sa då.  Jag vet inte vart detta komma ifrån!” men jag visste.

“Jag levde på Hot Pockets och åt aldrig grönsaker; Jag behövde göra något åt min diet”.

Idag har Hudgens en mer sund inställning till mat.

När hon avslöjar vad hon äter till frukost säger hon: “Jag gillar äggvite omeletter med grönsaker eller havregrynsgröt med frukt och mandel”.

Till lunch och middag blir det ofta någon form av spenatsallad med grillad kyckling eller tonfisk, Macona mandel, feta ost, lite tryffelolja och en en nypa av Himalayan havssalt.

“Det är min favoritmåltid” säger hon. “När du stoppar i dig bra saker gör det att du mår så mycket bättre”.

Hudgens gör nu reklam för två nya filmer – Beastly (en modern version av Skönheten och Odjuret och Sucker Punch – en action-fantasi film som handlar om en grupp tjejer som flyr från ett mentalsjukhus.

Hon medverkar i den sista tillsammans med Emily Browning och Abbie Cornish och alla tre tjejer fick uthärda en strikt träning för att komma i form till inspelningen.

“Jag visste att det skulle blir svårt, men jag visste inte hur svårt”, säger Hudgens om rutinerna som innebar att lyfta vikter och Kettle bells.

“Jag hade aldrig klarat av det om det inte var för de andra tjejerna. Det är på grund av dem jag blivit så stark.”.

“I början kunde jag lyfta 135lbs. Men i slutet lyfte jag 180lbs. Jag var ett monster.”

Hudgens fortsätter nu sina träningsrutiner genom att träna tillsammans med sin mamma och syster.

“Att ha någon att träna tillsammans med gör att du vill göra ditt bästa, inte bara för sig dig själv utan för den andra personen också”, säger hon.

“Min mamma och jag går på cadio kicboxing pass tillsammans.

“Jag älskar att bära min basketboll keps, böja ner huvudet och låtsas att jag stänger ute folk. Det är väldigt terapeutiskt.”.

Hudgens säger att hon också träna Pilates, yoga och spinning.

“Träning är underbart”, säger hon ‘från insidan och ut. Jag känner mig så levande och jag har mer energi.”.

När hon inte tränar drömmar Hudgens om att designa sin egen mode kollektion.

“Just nu tittar jag bilder från 60- och 70-talet och studerar kvinnor som Cher och Bianca Jagger för att få inspiration”, berättar hon.

“Min stil är bohemisk. Jag älskar den tidsperioden – mönsterna, trycken, människorna, musiken och vibbarna.

“Jag tror att om du gillar något väldigt mycket ska du i alla fall ge det ett försök. Du kommer kanske slutligen att kunna leva på det också!”.

Skådespelerskan öppnar upp sig angående splittringen från Zac Efron.

Det före detta “High School Musical”-älsklingar avslutade sin fyra år långa romans i december.

Och i intervjun med Shape avslöjar Hudgens äntligen varför de gjorde slut – stressigt arbetes schema och att de spelade in filmer på olika platser i världen.

“Långdistans förhållande är svårt oavsett vad”, berättar 22-åringen för tidningen.

“När du inte träffas ansikte mot ansikte är det skillnad. Att ha en iPhone hjälpte till, men det var inte detsamma”.

Men Hudgens säger att hon fortfarande är god vän med hennes före detta “High School Musical”-kollega.

Det verkligen romansen blossade upp under inspelningen “High School Musical”, där de spelade karaktärerna Troy Bolton och Gabriella Montez.

“Vi växte upp tillsammans”, berättar hon. “Det var skönt att ha någon att dela alla upplevelser med. Det var en bra sak.”

“Relationen gjorde att jag stod med båda fötter på jorden och på grund av att jag var med någon som kände mig mycket väl. Jag behövde inte försöka vara någon annan än den jag är.”

Men den unga skådespelerskan har inte gett upp hoppet om kärlek: “Jag hoppas att när jag fyller 30 att jag ha en man och kanske ett barn”.

“Jag älskar barn. Det är så roliga och jag kommer ha enormt roligt när jag skämmer bort dem.

Källa: www.breakingfree.se


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: