2011-03-26 / 10:06:38
0

Justin Bieber

Vid 16 har den kanadensiska Justin Bieber redan vunnit 100 miljoner dollar. Två konserter och en dokumentär i 3D testats i Spanien till ett av världens mest lönsamma varumärken.

Instant soppa. Det är den bästa definitionen av Justin Bieber, koncentrerad buljong av musik. Purister kommer att säga att som hemlagad soppa, långsamt tillagad med bra råvaror, ingenting. De har rätt. Men när kroppen behöver något varmt, inget lika effektivt som soppa på, som sålde miljontals över hela världen. Det är där den kanadensiska. Vid 16 år är det klart att saknas mer än en koka i livet. Många kritisera honom för att ha blivit det senaste musikaliska explosion av en mycket global värld, där sociala nätverk sprida fenomen med virulens pesten. Men är även de som gör killen med fransar på det mest populära märket i världen.
"Jag ser ut som en vanlig grabb och vulgärt än 16 år vars liv har förändrats"
Det är en av de största namnen google. I siffror är det biebermanía fast med mer än en miljon träffar på sin YouTube-videor, 8 miljoner anhängare i Twitter och 23,5 miljoner Facebook vänner (och räkna). Han har uppträtt två gånger för Obama-och döttrar och deras konserter är slutsålda.Sina intäkter översteg 100 miljoner dollar i år som leder in i rampljuset, gör honom till den högst betalda tonåriga konstnär.


Inte illa för någon som bara två år sedan spelade gitarr på den lokala teatern dörren till sitt folk, London (Ontario), av 32.000 invånare. Bieber har tagit pengar upp från under stenarna, med nio miljoner sålda album, hundratals produkter med ditt namn och en svepande biografi, first step 2 forever : My story.
 Ett belopp som nu kommer till en film, även instant: Justin Bieber:Never Say Never.
En blandning av dokumentär och konsert i 3D platser honom också som den första artisten kan förflytta sig så långsamt som en bransch att göra en Hollywood-film på mindre än sex månader från första utkast till presentation.

Som person orsakade Bieber feber av en till synes normal kille också, men för säkerheten som strålar från Dolce & Gabbana klänning. Vid tidpunkten för denna intervju är därför de små som markerade utseendet på en hel generation ungdomar och även har inspirerat till en webbplats som kallas lesbiska som ser ut som Justin Bieber [lesbiska som ser ut som Justin Bieber]. Bangs nu mindre vinglig än normalt, men som ramar in samma utseende av "Jag vet att du gillar" som kännetecknar honom. "Det är bara att jag i dag lagt ett slags havssalt för en förändring. Det är normalt att ta ner dig och du kan skaka. Det är ingen hemlighet, säger en av hans flequillazos följt av ett leende.



Några dagar efter denna intervju, i slutet av februari, skar han håret, ytterligare upprörde många efterföljare (i protest, 80.000 underlåtit att följa på Twitter). Nästan illustrerar dennes framsynthet, frågar jag skämtsamt om du tror att du kan sluta som Simson förlora sin frans musikaliska superkrafter. "Jag kan inte se det. Jag kan inte se framgång. Jag ser mig själv som barn och vulgär nuvarande 16-åring som älskar sport, umgås med vänner, vara normal. Jag ser ut som Justin, som har förändrat hennes liv Ja, men eftersom jag har chansen att göra vad jag vill. Och det är inget fel med det, säger han. "Pengar är ett plus, men det viktiga är musiken, tillägger han.

Det mun är nu måttlig. Förbereder sig för sitt framträdande på Grammy, där han hoppades på att två priser (som inte vann, till fasa för många), och har andra saker på hjärtat. Ja, nerver, någonsin. "Jag gillar att vara i centrum, så jag är nervös. Jag är bra", sammanfattar naturligt. Hennes läppar har lämnat fler kommentarer till, abort eller kön, orden i en kille som är mycket bränsle och inte alla föräldrar skulle vilja höra i munnen på sina barn.

Även om detta inte försämrar mor stolt över denna gullighet, Pattie Mallette, 35. En kvinna som, efter att ha lidit sexuella övergrepp som barn, en vild tonåring narkotika, alkohol och även ett självmordsförsök och en skilsmässa när Bieber var 10 månader gammal, kom ut och gav till kristendomen. Europaparlamentet anser att hon och hennes son sattes på jorden för att tjäna som inspiration och glädje till världen. "Min mamma är alltid med mig och är det som hjälper mig att hålla mitt huvud," med en annan leende pekar lös smällar till Mallette. Bredvid henne, Scooter Braun, den chef som förföljde honom sedan han började se sina videor på webben och gjorde honom till en stjärna med hjälp av Antonio Reid, mannen som återlanserade karriärer Mariah Carey och sätta på kartan Usher , Kanye West och Rihanna. Åtföljdes även av sina livvakter, Kenny Hamand. Det är hela följe Bieber. Och idag, vet Sacha Baron Cohen, som kommer att hälsa den i Justin att han har ett stort fan.

Ja, är ungen bestämt sig för att vara normal. Borat gillar att skratta åt, Rocky IV handlingsplan och The Notebook om det blir romantiskt. Musik, är klassisk rock kommer att AC / DC och Led Zeppelin genom sin far, men hans mor lärde honom hur Boyz II Men och Michael Jackson. För honom, om du lämnar honom ensam, satte han Li'l Wayne och Drake. Och som en bok, är hans favorit Bibeln. En normal unge, säger han.

"Jag bara känner någon med så mycket talang en gång i livet", säger hellre Usher, rappare som hjälpte föder detta konstnärliga underbarn. "Han är någon med talang och visste att flickorna skulle vinna, säger han till Hollywood Reporter som kallar henne" baby ". Det är ingen tvekan om. Bieber tog bort flickor till Jonas Brothers, men ledde också till mödrar. Det har regnat mer än en behå med telefonnumret skrivet på deras konserter. "Min mamma inte gjorde någon nåd", tillägger han, inte utan ofog. Vad behåar om? "Jag har ingen aning. Jag inte hålla det, att du kan vara säker. Jag föredrar tjejer med mer klass, säger han. Hur Selena Gomez? Leende och tystnad. Pass ord. Den flickan pratar inte så mycket som att försöka kasta flickvän. "Det är klart jag gillar tjejer, men jag letar efter den perfekta personen, säger han med en fras också repeterat.


Ryktena är så många som inte längre ignoreras. De säger även att han var död. "I en fruktansvärd olycka. Kan du tänka dig?". Han säger att han är här för att stanna. Speciellt om han kan övervinna det hinder för kvinnor i publiken och sälja till sina egna könet. "En del är avundsjuka för att de gillade tjejer och andra är bekymrade över vad hans vänner säger. Behovet av att inte lyssna på min musik eftersom jag tycker att jag är barnslig. Jag kan bara säga att det är inget fel med att lyssna på musik, pojkar eller flickor "Han sammanfattar. Slutligen skulle Mozart eller Michael Jackson? Han tycker. Jag är inte säker på att han vet vem Mozart. "Musik är ett universellt språk och jag ser mig själv som min egen artist. Det kan vara en Mozart eller en Jackson. Och jag ser mig själv som jag själv, Justin Bieber, någon som gör bra musik och försöker att vara ett gott inflytande" .

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: