2011-05-03 / 22:42:08
0

Justin Om Hans Roll I CSI


Sångaren om att spela massmördare: "Skönt att få vara någon annan"

Vi är vana att se Justin Bieber som den söta, väna 17-åring han är. Och inte undra på det – popstjärnan har bara varit, och spelat, sig själv varje gång han har medverkat i tv och film.

I höstas gjorde han debut som massmördaren Jason McCann i den amerikanska tv-serien CSI, och igår var han tillbaka i svenska tv-rutan. För Nöjesbladet berättar han om befrielsen i att få spela ond.

— Det var spännande att få spela någon som är så ond, särskilt eftersom jag är så snäll själv, skrattar han och tillägger:

— Det är skönt att få vara någon annan ibland.

I serien har Justin spelat en mordisk tonåring med stora problem, och sångaren menar att det har varit en riktig utmaning att spela Jason.

— Jag har spelat mig själv sedan jag var på Nickelodeon. Det här var mer av en utmaning, McCann är en störd kille som dödar massor av folk.

Men föga förvånande drömmer den till synes så ödmjuke tonåringen ändå om att få spela in lite ”snällare” filmer.

— Nu vill jag göra en komedi. Drömmen är något med Will Ferrell. Jag skulle vilja spela hans son, avslöjar han för tidningen.

Hur det går med Justins framtida skådespelarkarriär får vi se, men är den unga sångfågeln så talangfull i sitt agerande framför kameran som han är på scenen, så lär han snart kunna bocka av ännu en succé från sin meritlista.

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: