2012-02-01 / 21:58:03
0

Ny intervju med Vanessa

Hur roligt var det att träffa Michael Caine och hans fru, Shakira?

Jag beundrar Michael och Shakira. Att träffa dem gör att jag ser fram emot att bli gammal därför att de är säkra på vem de är som personer och de pratar från sitt hjärta. Där är inget fuffens. Michael är en legend och han är så inspirerande och så hip. Han sjöng låtar från Beyoncé och Katy Perry. Jag satt bredvid honom mellan tagningar och han sjöng: “Baby, you’re a firework..” jag älskar honom.

Hur var det att kyssa kollegan, Josh Hutcherson?

När du spelar en karaktär måste du tänka: “Det är inte jag, det är någon annan som kysser”. Men vi är vänner. Det hjälper om det är någon du är vän med för då har man en ömsesidig förståelse.

Vilka filmroller är du intresserad av?

Jag älskar äventyr och att kliva in i det okända. Den senaste karaktären jag spelade var en hemlös tonåring [Gimme Shelter]. Jag kastades runt många gånger, både fysiskt och psykiskt. Jag pressade mig till det yttersta. I nästa film som jag har spelat in spelar jag en prostituerad/strippa/knarkmissbrukare [The Frozen Ground]. Att spela karaktärer som har det svårt har hjälp mig att uppskatta det liv jag lever och det har gjort att jag verkligen uppskattar varje ögonblick och att leva i nuet för du vet inte vad morgondagen har att erbjuda.

Vem inspirerar dig?

Min mamma. Hon är det mest positiva människan jag vet och jag älskar att vara omkring henne. När jag var yngre tänkte jag: “Varför skrattar hon hela tiden? Det är irriterande”. Nu tänker jag att hon är genuint glad och det är kul. Jag tror att ju mer positiv du är, desto fler positiva saker kommer att komma din väg.

Vem vänder du dig till när du verkligen behöver någon som kan muntra upp dig?

Min mamma. Om något går fel vet jag att jag kan ringa henne. När jag är sjuk brukar hon komma över och ta hand om mig. Hon är alltid där om jag verkligen behöver prata med någon.

Är det dina nya roll nu när det kommer till din syster, Stella?

Jag vet att min syster ser upp till mig och jag älskar henne lika mycket. Jag tycker hon är den mest otroliga gammaldags själ jag vet.  Hon är 15 och snart 25. Hon är så cool.

Vad har du lärt dig om relationer de senaste åren?

Jag tycker inte man ska vara i en relation förrän man verkligen älskar sig själv. Jag tycker det är viktigt därför att om du inte älskar dig själv kommer du inte gör dig själv lycklig och hur ska du då kunna göra någon annan lycklig? Unga relationer är fåniga och roliga – du behöver göra det för att kunna uppleva, lära och växa. Men du måste älska dig själv,  inte bara för att för ha ett förhållande utan också för att kunna vara lycklig.

Hur ser din ideala dejt ut?

Där är mycket bra musik ute just nu så en konsert och en middag räcker för mig. Jag gillar energin under konserterna. Alla är alltid glada och förväntansfulla. Vem gillar inte musik?

Vad gör du när du ska koppla av?

Alla tror att jag bara gör tjejiga-saker, men jag älskar att campa. Jag kan definitivt behärska det: inga badrum, inga duschar. Jag älskar att simma i sjöarna, hoppa ner i vattnet från ett berg, göra upp eld och vara ute i naturen.

Vad föredrar du, campa eller ett femstjärnigt hotell?

Jag älskar båda. Det är trevligt att kunna ligga under stjärnorna och vara ute i naturen och höra syrsorna. Det får en att känna sig väldigt liten här i världen. Det är också trevligt att vara på ett hotell och sova i en skön säng.

Om du åker till en avlägsen plats, lämnar du mobiltelefonen hemma?

Jag älskar att lämna telefonen hemma. Det gör mig glad. Det är för mycket att ha den med överallt; det är alltid någon som försöker få tag i dig. Men jag tar med musik. Jag behöver musik vart än jag går så jag tar med mig mina bärbara högtalare. Det är inte musiken jag lyssnar på i LA. Jag väljer Mumford & Sons. Det är avkopplande musik och lite mer funky.

Hur viktigt är vänskap?

Jag har aldrig haft många vänner. Jag har haft en del bekanta, men bara en liten grupp av nära vänner. På grund av att jag jobbar så mycket behöver jag åka bort och inte prata med dem under två månader för att sedan komma tillbaka för att fortsätta där vi lämnade.

Vad är ditt favorit-lyx?

Jag älskar att gå på spa och få mina naglarna gjorda. Jag älskar nagel-konst. I japan har de galnaste designerna så som Helly Kitty – de är bländande och fantastiska. Jag är verklig tjejig när det kommer till sådana här saker.

Har du några frestelser?

“Call Of Duty”. Jag växte inte upp som en pojkflicka och jag hade inte mycket tid över till Xbox, Men nyligen köpte jag ett [Xbox] och jag älskar att spela “Call Of Duty”. Det är verkligen roligt. Det är som ett super-realistiskt kamp spel. Du springer runt, du har ett uppdrag och du skjuter människor [skrattar]

Källa: www.breakingfree.se (om ni kopierar texten använd breakingfree.se som källa!)


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: