2012-07-10 / 23:35:18
0

Intervju Med Justin För Q Magazine

Lås upp din syskonbarn, är den kanadensiska teen-pop Behemoth hit och munkavle för att besvara dina frågor om läskiga fans, kämpar en riktning och om detta Bibelns behandlingen bra kille har en mörk sida. Q beliebers, låt oss säga "Swag" ...

På en torsdag eftermiddag i en hemlig västra London läge - det måste vara eller hans skrikande fans skulle finnas överallt - Justin Bieber talar om hans penis. "De gjorde sig ett namn för det. Jerry. Vilket är bara så krångligt. "Världens största popstjärna inte ser obekväma alls, snurrande på en snurrstol, mixtra med sin iPhone. Han flinar när han talar som en olycksbådande pojke clown, hans ord som brinner som en robot på ett reducerat effekt. Säg inte din neice men vi är i Trevor Horns SARM Studios. Affischen The Pogues för rom, sodomi & The Lash i korridoren känns lite ologiskt. Två av Bieber enorma böljande följe sitter uppmärksamt precis runt hörnet. Känner du att din penis är en Jerry eller inte, Justin? "De har redan heter det, så varför inte bara hålla det?" De 18-åriga fladdermöss back sina repliker som en professionell. "Jag älskar mina fans."
Justin Bieber vill bli behandlad som en människa, får vi veta. När allt är hans nära förestående tredje album, Believe, något mer dynamisk än 2011: s sackarin-Spangled under misteln. Dess första singel, "Boyfriend", hade också en något oanständig video, men när Bieber sjöng han "could be your Buzz Lightyear" i den andra versen, harshed det något surr. Det är också svårt att växa upp när dina hanterar berätta för dig av när du försöker att avslöja dina tatueringar under Q fotograferingen ("det är inte dags än, Justin). Eller med tanke på hur du först blev känd som en baby-faced 14-årig vars röst inte hade brutit ännu.


Bieber väg till berömmelse är en särskilt modernt pop Fable: han var född till en ensamstående mamma i Ontario, Kanada, som laddade upp videor av hennes son Busking och sång hemma på YouTube, US talangscout Scooter Braun därefter hittas på av en tillfällighet, strax efter , Usher och Justin Timberlake slogs sjunga honom. Ända sedan Usher vann, har Bieber musik rättning en konstig linje. Det gifter sig daggiga teeny BOP kliché (hans första stora hit hette Baby, hans senaste, Turn To You, ägnades åt att hans mamma) och semi-respektabla R & B (Tro funktioner Timbaland, Drake och Kanye West). Han har också 22 miljoner Twitter anhängare och följer 123.000 av dem tillbaka.
Han tweeting när vi börjar. "Jag har precis twittrade" Swaggy '". Vad är swaggy? "Du vet, snygg." Han snurrar. Han ser oss i ögonen. Han gurns.
Denna rena-levande, bibelläsning Pojken har haft kontroverser också, även om han (och hans folk) har hanterat varje incident vackert. Förra året Rolling Stone citerade honom säga att "allt händer av en anledning" när han tillfrågades om kvinnor görs gravid genom våldtäkt, när det framkom att hans fullständigt svar hade varit att redigeras, hade tidningen att en offentlig, pinsamt ursäkt. Och när en kalifornisk fan påstod att han var far till hennes barn, tog Bieber ett faderskapstest för att bevisa att det inte var - även efter att hon tappade sin rättegång.
Så du är van vid svåra frågor, då Justin? "Ja", sade han gäspar, fingrarna ändå grusa över hans telefonens skärm. Lägg bort det, unge man. "OK", säger han rycker på axlarna. "Låt oss byltet." Vem inte följa dig på Twitter som du önskar skulle följa dig? Anna John, Edinburgh "Beyoncé. Hon är så sexig. Jag är kär i allt om henne. Men jag älskar Jay-Z, så jag kan inte göra något åt det [skratt]. Jag har varit förtjust i henne en lång tid. Men jag skulle inte komma emellan dem - skulle jag aldrig göra det " Men jag ska göra henne följa mig genom att bara hålla prata om det."

Vad är det mest rädd du har varit en av dina fans? Sam Neame, Leicester "Alla av dem när jag var 16. Vi var på turné, och jag trodde det skulle vara roligt att köra ut och se mina fans utan säkerhet. Jag var på min Segway, och jag trodde att jag skulle rulla bort från dem, men Segway sönder. Fläktarna omringade hela mig och jag var ensam - det var som 100 av dem, snart 1000. Jag sprang så fort jag kunde för att Kenny [Hamilton, hans livvakt]. Men det var bra. Min skjorta slets och allt. "

Du är 18 nu. Försökte några bra pubar eftersom du har varit i London? Joe Dart, Essex
"Inte ännu. Jag gick till denna plats igår, men det var fullt av äldre personer - Jag kan inte komma ihåg vad det hette. Jag tror det var en klubb. Jag menar, var dessa människor, som över 30. Jag skulle vilja gå till en pub, dock. Inte för att jag dricker ännu. "

Har du studerat karriärer i andra barnstjärnor för att se vad de gjorde?Andy Brown, York

"Inte riktigt, att vara ärlig. Eftersom en hel del teen stjärnor inte riktigt fungerar, gjorde de? Så jag gör min egen grej. Den enda person jag titta på för vägledning är Michael Jackson. Jag ser definitivt på sin karriär när han var ung och växa upp i rampljuset. [Q nämner att Jacksons karriär inte fungerade så bra] Vad menar du med karriären fungerade inte? [Q påminner Bieber att han dog] Ja, eftersom han hade vissa frågor. Men karriärmässigt, skulle jag säga att han är den största konstnären någonsin. "

Min åtta-åriga dotter säger att hon skulle älska att kyssa dig på kinden. Min nio-åriga son säger att han vill slå dig på näsan. Varför du dela könen så? Julie Emanuel, Cambridge
"Om du skulle bara säga till någon slumpmässig person, oavsett ålder, det är denna 14-åriga barn, han har långt hår och han är som en sångare, du kommer att vara, Oh yeah? Jag vill inte lyssna på honom. Jag vet inte om yngre barn. Äldre killar är i grunden galna eftersom deras flickvänner vill ha mig. Det är vad det är. Har inget emot jag? Nej! "

Tycker du att det stör när yngre fansen startar sexuella trender om dig på Twitter? Lauren Wainwright, London
"Ja. Jag menar, jag inte riktigt håller med 12-åringar pratar om dessa olämpliga saker. Jag tror att yngre människor är, bör närmare föräldrarna se ut över barnen. Men när de vänder 13, är det lättare eftersom de ska lära sig att saker ändå. "

Tyler, The Creator - vill arbeta med dig - värderade kompositör Bitch Suck Dick . Skulle du arbeta med honom? Rob Saul, Swindon
"Jag vet inte om jag verkligen håller med all den musik som han gör. Och han vet att - han är min pojke. [Nods] Han är en vän till mig. Jag får inte hela, du vet, demonisk sak. Om jag gjorde något, skulle han behöva göra ren. Jag tänker inte göra en smutsig låt med honom! "
Vad är det konstigaste saken du har skickat en fläkt? Rachel Gruber, Cardiff
"Jag har en plast golfklubba från en fläkt som som har undertecknats av hela sin familj. Jag var som, Varför är det undertecknat av din familj, är ni kända eller något? Nej, ville vi bara att skriva en golfklubba för dig. Det är ganska konstigt. Och ett flingpaket, med spannmål i det, här du går, fick jag dig denna spannmål. Hoppas ni gillar det. Konstiga ".
Ian Anderson of British rockbandet Jethro Tull sa en gång "en hel del popmusik handlar om att stjäla fickan pengar på barn". Försvara dig själv. Glyn Smith, Surrey
"Jag tror att det är ett korrekt uttalande i viss grad, men det är vad popmusik tekniskt är. Precis, jag tror lite popmusik är definitivt en bluff, eftersom det är precis som om någon sätta ihop en varm låt. Men jag tror att när det finns en artist som är riktigt, riktigt duktiga, och de har musiken att visa för det, det är när du kan prata. "
Du var nyligen på en annons under Super Bowl brytningen med Ozzy Osborne. Varje råd från Prince of Darkness? Jane Playdon, London
"Han ... [skrattar] inte riktigt. Usher har gett mig råd. Han sägs ha kul med vad jag gör, och alltid inte tar mig själv på allvar och Drake sa åt mig att se till att jag beter sig. Men Ozzy var en trevlig kille. Han slog sig ner en hel del under årens lopp [leenden]. Men jag gillar Black Sabbath, du vet, några av de saker. Jag gillar - vad är det - Skolan är ute inför sommaren? [Q påpekar att det är inte av Black Sabbath] Han gjorde den låten! [Q säger att det är av Alice Cooper] Nej, det gjorde han den låten! Jag gillar rockmusik, man. Jag gillar Guns N'Roses och Metallica. Beatles. Jag gillar [Metallicas] Fade To Black och One. Det är edgy och rörande med dessa instrument och elektriska gitarrer och sånt. "
Du spelade i Vita huset under 2009. Har du försöka stjäla en toalett rulle? Samantha Barrington, Leeds
"Nej! Det fanns människor med vapen runt! Men jag fick faktiskt gå i Oval Office. Ingen får verkligen gå in dit. Barack Obama var där, vi slags tog den här lilla turen i den. Han var cool. "
Du blev känd på YouTube för din sångröst, men det låter som du använder Auto-Tune på alla dina poster. Gör du? Om så är fallet, varför? Chris O'Reilly, Glasgow
"Jag använder inte Auto-Tune. De ställa mina sång - de använder [tonhöjd korrigerande] Melodyne. Men varje konstnär använder Melodyne. Inte varje konstnär, men 99 procent av konstnärer. Jag gillar ljudet, fullkomlighet av stämningen i posten. Ingen har helt perfekt gehör. "
Vad tycker du är Kanadas största export? Lesli Ellen, Toronto
"Lönnsirap! Du går någonstans och du får lönnsirap men det är bara inte lika bra som Kanada. Musikaliskt? Er ... [spins] Avril Lavigne kanadensiska. Céline Dion. Shania Twain. Vem är den där tjejen som sjunger ironiskt? Hon är kanadensiska. Så vi har en hel del som häftiga konstnärer, [frågar Q om han vet Leonard Cohen] Nej Är han kanadensiska? [Q nämner han sjunger om kvinnor en mycket] Det är coolt. "Varför inte agera och klä sig som en 18-årig lite mer? Phil Doherty, Brighton: "Jag gillar hur jag ser ut. Jag är inte bråttom att växa upp! [Smiles] Jag använder Proactiv. "
Vilka är dina favorit chips / chips? Ronan Ó Conker och @ blogaboutcrisps
"Jag gillar Doritos, eftersom de är cheesy och bra."
På Twitter den 21 april, gjorde dig lustig över den kvinna som sa att du var far till hennes barn genom att publicera ett klipp från Borat - säger han, "du kommer aldrig att få detta". Om hon gick in i rummet just nu, vad skulle du säga till henne? Mira Begum, London "Um, jag skulle egentligen inte säga något till henne. Jag har egentligen inte något att berätta för henne. Du vet, folk, kom hon ut att försöka förstöra mitt liv. Vem gör det? Vem säger elaka saker och gör upp sådana falska anklagelser? Jag tyckte det var verkligen menar, för det finns ingen annan anledning att göra det än att försöka skada mig. "
Är du en idiot man eller en luffare man? Om du vet vad dessa ord betyder ... Tom Andrew, Plymouth
"[Höjer ögonbrynen, Tuts] Jag vet vad dessa ord betyder. Jag tror jag är en rumpa kille. Jag vill bara Butts. Jag dras till dem. Har jag några favoriter? Nicki Minaj har fått en fin en. "

Vem skulle vinna i en kamp, du eller någon riktning? Och vad skulle vara din speciella drag? Carla Accardo, Bristol
"Det finns fem av dem, så jag skulle få min röv sparkade. Men en-mot-en, skulle jag ta dem. Jag skulle prova en spin-kick. Till ansiktet. Åh, Harry? [Spins på stolar, piskar ut ett ben] Här är din spin-kick! "
Ni påstår du felciterad i Rolling Stone om dina kommentarer om kvinnor och våldtäkt. Hur skulle du klargöra vad du sa nu? Sara Ama, Newcastle
"Ja. [Slår sig ner] De felciterad mig helt. Jag sa aldrig något av de saker som de sa att jag sa. Du vet, jag bara tycker att det är så känsligt ämne. De bad mig sådana konstiga frågor, innan när jag var 17 - jag tror att de är ganska djupa frågor. Jag tror att du vet, när det gäller de frågor de ställs, tror jag inte att någon förtjänar att ... [ser över till sitt folk] Jag tror att vi bara ska hålla sig borta från det. "[Q kontaktade Rolling Stone för en svar och fick följande uttalande: "Vi älskar och respekterar Justin Bieber, men han var verkligen citeras korrekt i vårt mars 2011 täckmantel, artikeln var att kontrolleras och vi står fast vid vår rapportering."]
Du är en bibel behandlingen bra kille blinkar din nakna överkropp på dina fans. Är du en hycklare? Eller finns det en mörk sida för dig? Nick Kerr, Harlow
"Jag är inte perfekt. Det finns en mörk sida av mig, dock. [Ropar runt hörnet till hans entourage] Vad är den mörka sidan av mig, Mike? Allt? Alison, vad kan jag tala om för henne att det är mörkt? [Hon säger att hans onda sinne för humor] Oh yeah, jag gjorde Taylor Swift gråta en gång - jag Punk'd [MTV: s dolda kameran dokusåpa där kändisar får pranked] henne. Hon trodde att hon skulle komma att spela med mig. Jag hade dessa fyrverkerier, och hon tände en av. Den sköt ut och tände hela denna båt i brand. Alla var tvungna att hoppa av och simma i land, det var ett bröllop så hon tyckte det hela bröllopet var förstörd. Men det var alla falska [skrattar]. Jag är en skojare. "
Skriker det ibland inuti dig? Jude McArdle, London
"Ibland, definitivt. Du vet, har du alltid hålla din fattningen, särskilt när du är i rampljuset. Du måste alltid ha ett leende på läpparna. Jag tror att alla vill skrika ibland, låt det hela ut. Skrik i kudden. "
Om du kunde säga en sak till dem som ville att du skulle dra åt helvete, vad skulle det vara? Dan Ford, Dublin
"Jag skulle vilja säga till mina hatare: Jag älskar er. Tack för att du stödjer mig hata mig. När de skriver meddelanden på min YouTube-sida, får jag pengar för det. Så de är bara ger mig pengar att hata på mig. Och jag skulle säga: "Believe", "Justin Biebers "Believe" är ute nu.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: