2012-07-27 / 00:00:49
FILED UNDER: Photoshoot
0

Intervju Med Justin För Rollercoaster Magazine 2012

Justin Bieber kan vara en global stjärna gigantiska proportioner, men Rollacoaster får reda på, är han fortfarande som entusiastiska över hans musikkarriär nu som han var när han brast på scenen som en 14-årig, fyra år sedan.
Den verkliga måttet på en pop idol kan bedömas av åtagandet av sina fans - och det verkar som att inga fans är mer engagerade än Justin Biebers. "Varje plats jag har varit på den här promo resan har varit galen. Flickor har varit utanför hotellet, "jag höra av artister, skivproducent och de sa utan tvekan att jag är den största tonårsidolen  inom musiken under detta årtionde de har producerat.
Det är inte konstigt då att min dag att möta denna gudom är fylld med oro, det finns absolut inget sätt jag tänker tweet detta rendezvous i förväg. Hell, hans fans - de beliebers - är inte de DOE-eyed tjejer som svimmade när The Beatles sjöng "I Wanna Hold Your Hand". Inte heller är det de något fler Streetwise flickor i 80-talet, som listigt spåras varje steg av Duran Duran. Och deras brinnande önskan utmärker även de envisa Brossettes, som slagit läger i Maida Vale, London, att fånga en glimt av 90-talet trio. Den beliebers skickar dödshot till alla som kommer nära deras hjälte. Eeeek.
Det är en lördag lunch när jag anländer till vårt utsedda mötesplats. Jag har fått i uppdrag att ringa Mike vid ankomsten, vilket jag gör. "Hej Mike, jag vet att jag är på rätt plats eftersom jag har sett alla fans", säger jag. Jag vet att kanske låter ganska krypa, men jag vill se till att saker och ting börjar bra med Mike. Inte för att jagvet vem Mike är, men jag antar att han är ganska viktigt.


Jag tillsagd att gå till receptionen och vänta. Som min bil drar upp till huvudingången till hotellet, kände jag en bestämd barnslig självbelåtenhet mot horder av kvinnliga fans (och en token gay boy) som stod utanför i regnet sjunga Biebers låtar jag bara hade hört när de upprättat för intervjun. Här vill jag vet inte riktigt vad som väntar, och jag lämnade funderar på den tanken en halvtimme, medan jag väntar i hotellets reception - tills en vänlig rekord byrå tjej skopor upp mig och tar mig upp för att ett kraftigt bodyguarded del av hotellet. Vi prata en halvtimme innan Bieber - som kom sent på en flygning föregående natt från Hamburg - gör en utseende.
Han leder rakt mot kylskåpet, och han väljer en populär amerikansk kolsyrad dryck, som jag inte kommer att ange, men jag kan antyda att säga att det är en stor sponsor av en viss kommande sportevenemang i London. Vid inledningen, jag får en kram, ungefär som besvärliga-limbed en min kompis tonårige son låter mig - som gör mig varm för honom omedelbart. "Är detta hotellet vi var i innan?" Frågar han Mike. "Um Kommer du inte ihåg reser i natt?" skämtade Mike. Uppenbarligen Bieber är det sista gången de var i London, men den galna schemat de har blir uppenbar.
Det lilla popstjärna är i London för ett Capital Radio händelse, och kommer att flyga till New York morgonen därpå. Det han är mest entusiastiska över är att se Rollacoaster bilder som togs i LA några veckor tidigare. "Har du bilderna?" Frågar han. "Jag har en", säger jag, med hänvisning till ett skott jag har på min iPhone i Bieber topless i ett par Dsquared2 byxor. "Ja", säger han och visar den för hans ledning. "Tror du jag ser buff i den?" Svarar han, till synes mycket stolt över sin tonas torso.


Så har de Biebs vuxit verkligen upp sedan den första visas i allmänhetens ögon som en 14-årig på YouTube under 2008 och har precis släppt sitt fjärde album, Believe. Har han känner att han har passerat den där pojken-to-man milstolpe? "Ja, jag växte upp, jag är nu 18 och mina fans växer upp med mig. Jag blir äldre och jag vill spegla det i mitt album - det är bara mer mogen och återspeglar den ålder att jag är ".
På väg att möte jag säga hur hans singel "boyfriend" har slagit alla YouTube poster. "Oh verkligen?", Svarar han och lät upphetsad. Ja, fick den åtta miljoner första dagen utsikt och har över 100 miljoner hittills, säger jag honom. Jag frågar hur det känns att bryta rekord och fråga om han är bara van vid det här laget? "Nej, varje gång jag bryter en skiva jag är alltid glad. Med min YouTube grejer, "Baby" har fler åsikter än någon annan video - någonsin. Så mitt nästa mål är att nå en miljard tittare på en video. "
Det är en massiv mål, och även om han har en vansinnigt stor fanbase, jag undrar om han fortfarande blir lite orolig över hur nya releaser kommer att tas emot? "Jag får ångest definitivt. Detta är en av de största projekt jag har lagt ut, så jag känner min musik är där jag vill ha det, och jag känner definitivt bekväm med varje låt på albumet. "


Tro har en mängd hett talang - och Bieber definitivt verkade ha skitkul att göra det. "Det var fantastiskt att arbeta med artister som Kanye och Drake och Lil Chris och Taylor Swift - Jag fick jobba med så många människor ... som hjälpte bygga albumet och att göra det så bra som det kan vara. Jag är tacksam för dem. "Hans favoritlåt, säger han, är "Catching Feelings ". "Det skrevs av Babyface och mig, och det bara har den gamla R'n'B känsla, och det är därför jag tror att jag gillar det."
Tillsammans med hans kommande ålder har kommit en förändring frisyr. Den Bieber frisyr kan även ha överträffat det "Hoxton fin" i overkill - båda fasta favoriter med tonårspojkar från brittiska hemländer. Är det inte jävla irriterande när alla kopieras dig till döds, frågar jag, "Nej, det är alltid smickrande att få människor vill se ut som du och vill göra saker som du gör, så det var bra. Jag tänkte aldrig: "Ack att personen kopierar mig!" Det var alltid en bra sak ".
Men tänk om hans varumärke håret tunnats förtid - säkert med en av dessa varumärken är hans som skulle vara ett bekymmer? Som någon som har nått så stor framgång, frågar jag om han kan ge mig några tips av människor att hålla utkik efter. "Musiker som jag vet om att du bör titta på i framtiden ... ja, det är en musiker som heter John Mayer." Sedan börjar han skratta - Mayer är en enormt framgångsrik artist, så han har en liten skämt med mig här .


Det kapris leder mig fint på kvällen innan, när jag såg honom på Alan Carr showen. Han såg lite ut ur hans djup, som man kan förvänta sig av en 18-årig kanadensiska visas som en gäst på ett läger, spekkie brittiska komiker show, antar jag. "Han var cool, det var en rolig show, och vi hade mycket roligt." Men han få ett bättre grepp om den brittiska humor? "Nej! Jag visste inte riktigt få komedi. Det var ganska överallt, men han är en rolig kille. "Säger han, försöker göra ett intryck av Alan Carr: s finfina skratt.
När någon har en sådan sund offentlig persona, jag antar att vad vi verkligen vill veta det lite praktiska detaljer. Precis, är det de mest extravaganta det han har gjort? "Det mest extravaganta sak ... Jag köpte min vän en Mustang i födelsedagspresent." Har du lindar upp det, frågar jag. "Ja, ja, jag köpte den och körde upp - han var verkligen glad, han inte riktigt förväntar sig det." Wow!
Men vad gör Justin Bieber när han bara vara Justin Bieber? "När jag inte jobbar jag gillar att göra saker som de vanliga tonåringar gör som att umgås med mina vänner, gå på bio, bowling, spela sporter som basket." Och hans favorit måltid är spaghetti med köttfärssås, informerar han mig, vilket gör hans liv ljud normal som kan bli.
Så Justin Bieber, som bryter och vrider världen på ett sex pence, tänk bara vad du skulle göra nu, om saker och ting blev annorlunda. "Om jag inte hade upptäckts, skulle jag vara i skolan, bara gymnasiet och försöker hitta ett jobb." Du kan inte slå honom för att inte veta sin lycka.


Strax innan jag lämnar, frågesport jag superstjärnan om något mer trivialt: hans preferenser mellan hundar och katter. Bieber säger mig att han är en hund typ av kille. "Jag har en hund och hans namn är Sam [A Papillion]. Han lever med mina morföräldrar just nu eftersom jag är på turné. Det är det enda husdjuret jag har ", säger han" Jag hade en orm, men jag auktioneras bort för välgörenhet "rätt eller fel. Jag älskar tanken på att någon budgivning för Justin Biebers orm på auktion ...


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: