2013-04-03 / 21:19:23
0

Intervju Med Justin Med "Teen Vogue"


"Det är en Canada goose!" Jag sitter bredvid Justin Bieber i hans hotellrum på The Setai Fifth Avenue i New York City. Han tar fram en mintsvart iPhone 5 ur fickan, och efter att ha sett min förvånade min, förklarar han exalterat sin bakgrundsbild. Man skulle kunna tro att bilden på den nittonåriga megastjärnas iphone skulle vara, kanske, en bild av honom och hans kompis Drake, en bild på gatan i Harajuku (Justins favorit ställe i Japan) eller en vacker "One Less Lonely"-girl. Men nej, det är en simpel bild av en brun och svart fjädrad fågel som påminner honom om hur han började i Stratford, Ontario. Befolkning: 32,000.


Hemma verkar vara så långt bort när man sitter högst uppe i ett hotell, högt över stora Manhattan-gator. Och ingen vet att han är här... Ännu. Kanske för att det är närmast omöjligt (och olagligt) att parkera hans enorma svarta tourbus utanför på Fifth Avenue (Beliebers känner igen hans buss på milsavstånd). I staden för att hålla i programmet Saturday Night Live, anlände han just från Miami, där Justin berättar att han spelat in en konsertfilm - en andra del till Justin Bieber: Never Say Never. "Jag har inte sovit" erkänner han, men han är uppåt och omfamnade mig euntusiastikt som om jag vore en medlem av hans crew, innan vi satte oss ned för att talas vid. Det första jag lade märke till var hur gott han luktar, det är nästan distraherande. (Jag fick sedan reda på att Le Labo Santal 33 är hans favorit doft) Justin är bekväm denna morgon, iklädd baggy mjukisbyxor, en Brooklyn Nets snapback och ett tight vitt linne med tillräcklig urringning för att man skall se hans nya tatuering, romerska siffror precis vid hans nyckelben (tatueringen är dedikerad till hans mamma Pattie Mallette, och är hennes födelsedatum) Du skulle nästan kunna missta honom för en normal tonåring om det inte vore för en inte så liten accesoar han bär: En massiv guld Rolex med diamant ur.


Trots superstjärne blinget, är Justin överraskande lugn. Han har ingen personlig assistent som duttar med honom. För hans Teen Vouge cover shoot, hade han enbart ett önskemål: 50 Cent's Vitaminvatten, Formula 50 (den lila). Då han spenderar mestadels av sin tid med att bo på hotell, är han inte kräsen med vart han skall bo, och har ägt rumnycklar till hotellrum överallt från the Four Seasons till the Radisson. På hans nuvarande Believe turne kommer han att besöka 4 kontinenter och mer än 70 städer detta år, men även fler shower är planerade. Jag kommenterar att han kommer att vara i Europa snart, "Jag kommer vara där samtidigt som Lil Wayne!" säger han exalterat, "Det är ganska coolt. Jag ska antagligen på någon av hans shower." (vår intervju tog plats då Lil Waynes turne blivit uppskjuten) och det verkar som om stora stjärnor ändå är tillåtna att vara stora fans.

Resten av Justins intervju med Teen Vouge kommer man kunna läsa när tidningen kommer ut i maj.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: