2013-04-23 / 20:51:10
0

Nyhet Om Hur Det Blir Med "Spring Breakers" I Sverige

"Jag pratade precis med SF Film Sverige, eftersom jag hade fått ett mejl från deras kollegor i Norge om att filmen kommer släppas på DVD och BD i Norge den 10 juli. Precis som jag berättade förra veckan kommer filmen enligt CDON att släppas på DVD den 24 juli. Jag kan nu bekräfta att det datumet stämmer, MEN det är inte till 100 % spikat. Anledningen till det är att den svenska distributören just nu diskuterar om man ändå ska släppa filmen på bio i Sverige, då den gick väldigt bra i Norge och även på filmfestivalerna runt om i Norden.

mitten av förra veckan skrev SF Film i ett mejl till mig att de eventuellt kunde ge mig ett besked om en eventuell biorelease den här veckan eller nästa vecka. Vi får helt enkelt vänta och se. Om filmen kommer visas på svenska biografer är det mycket möjligt att DVD kommer släppas senare i år."

Texten kopierade jag rakt av från breakingfree.se, så källan är breakingfree.se och SF Film.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: