2013-09-10 / 18:44:10
FILED UNDER: Tidningar
0

Intervju Med Vanessa För "Marie Claire"

 

 

“Om du alltid är orolig för att vara tillgänglig via din telefon, då missar du verkligen allt som händer framför dig”.

“Ingenting är verkligt förutom nuet. Det är fullständigt irrelevant om du oroar dig inför framtiden, för det har inte hänt än. Det finns inte heller någon anledning att älta det förflutna”.

“En känsla av att veta att jag är en del av något större än mig själv har fått mig att njuta av livet mer”, säger hon eftertänksamt. “Och inte oroa mig för de små sakerna”. Hon pausar. “Som paparazzi-fotografer”. Det är faktiskt väldigt lite som gör henne frustrerad.  Människor som inte kan njuta av det som livet har gett dem eller de som inte går vidare kan irritera henne. Hon får tänka efter en stund efter vad som verkligen upprör henne. Slutligen säger hon “När människor slåss. Det ger mig verkligen dålig ångest. Det som gör mig upprör är när människor inte kan lösa saker och ting”.

Det är sen eftermiddag och vi återvänder till Bali. Det är något med att vara ute till havs som tar fram Hudgens filosofiska sida. “Du måste välja om du vill vara glad eller inte”, säger hon. “Jag har valt att vara glad och det funkar utmärkt. Titta här, jag befinner mig här på Bali och sitter på en båt. Det kan inte bli mycket bättre”.

“Hon är inte alls avtrubbad överhuvudtaget”, säger vännen och ‘Spring Breakers‘-kollegan, Selena Gomez. “Personen som du ser och pratar med är samma person som jag pratar med”. Under inspelningen av filmen var skådespelerskorna omringade av paparazzi-fotografer, men “hon var väldigt beskyddande”, kommer Gomez ihåg. “Jag var distraherad och hon tog mig till sidan och berättade för mig vem jag var och vad jag stod för. Jag kände mig tryggare efter det”.

“Hon är väldigt mogen för sin ålder”, håller John Cusack med om, som spelar seriemördaren Robert Hansen i den nyligen släppta thrillern ‘The Frozen Ground‘. I filmen spelar Hudgens karaktären, Cindy Paulson, som lyckas fly och inte bli ett nytt offer för Hansen. “Hon [hennes karaktär] var fastkedjad och hon var nästan helt naken och hade precis blivit våldtagen”, berättar Cusack, som var väldigt imponerad av hennes vilja att vara så sårbar. “Hon var inte orolig att inte kunna leverera som en skådespelerska, hon var utmärkt”.

“Hon var så djärv”, säger ‘Spring Breakers‘-regissören, Korine. “Det var svårt att inte ta ögonen från henne. Hon var radikal”. Regissören, Robert Rodriguez, som tilldelade henne rollen, Cereza, i hans nya actionfilm ‘Machete Kills‘, har ett liknande svar. “Hon är nu på min lista över skådespelerskor jag vill arbeta mer med”, säger Rodriguez. “Det är verkligen hur någon påverkar dig i ett rum. Jag visste jag att jag kunde ge henne vilken uppgift som helst och att hon sedan skulle klara av den”.

“Om jag inte får den här rollen, det betyder förmodligen att nästa roll som kommer vara större och bättre. Du behöver ha det i dig mentalt”.

“Jag kunde inte gör någonting annat än skratta. Det är fantastiskt hur människor kan skapa någonting ur absolut ingenting. Jag är mänsklig precis som du. Jag är medveten om att det är människor som ser upp till mig. När misstag är gjorda, då är det inte medvetet och jag pushar mig konstant till att bli en bättre människa”.

“Jag älskar att pröva saker som skrämmer mig”, berättar hon. “Det är så du utvecklas”.

“Jag är så bekväm i mig själv – tar vara på det jag älskar och vad som gör mig stark”, säger Hudgens. “Jag är väldigt stolt över sakerna jag har gjort den senaste tiden. Jag bryr mig inte om, om någon annan inte gillar det, för jag älskar det”.

Vad hon vill ha i framtiden: “En vintage mustang, barn och en Oscar”

Hennes idol: “Meryl Steep har haft en lång karriär och det är också mitt mål. Det är därför som jag är väldigt petig med det jag gör och ser till att jag inte gör samma saker om och om igen”.

Vem hon vill arbeta med: “Quentin Tarantino för att han gör sådana fantastiska badass filmer”.

Om regissören Robert Rodriguez: “Han är verkligen en fantastisk tänkare och en riktig skön kille. Det han sa som jag verkligen beundrade var att det är inte han som gör jobbet, utan en utomstående enhet, han bara öppnar upp sig själv och går från det”.

Vad hon gör på fritiden: “Ashtanga yoga, Soulcycle, umgås och gå till sportbarer med mina vänner”.

Hennes last: “Jag är verkligen en tjej – jag älskar ett par vackra skor. Jag försöker att inte köpa något första gången jag ser något. Kan jag inte sluta tänka på det, då går jag tillbaka och köper det”.

Skönsjungande skönhet: Hudgens avslöjande sin Disneyrötter när hon började sjunga verser från ‘A Whole New World‘ från ‘Aladdin‘.

Speed dating: Dagen innan fotograferingen i New York City, hade hennes pojkvän, Austin Butler (“Kocken i huset”, enligt Vanessa), köpt en cykel i förhoppning om en cykeltur – tyvärr, förstörde regnet deras planer på en cykeltur.

Källa - www.breakingfree.se 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: