2010-11-04 / 12:54:38
0

OLIKA KÄLLOR OM SUCKER PUNCH!

Ta "Inception." Drop in "Black Swan". Lägg till en skvätt cosplay fantasi och en antydan till "Excalibur" och en nypa "Return to Oz" och sedan mixa till en flytande. Vid det tillfället, skjuta det hela i Zack Snyder Dream-o-vision och Förbered dig på "Sucker Punch", regissörens första ursprungliga långfilm, inte på någon källmaterial.

Och jag kan ärligt säga att efter att ha besökt Vancouver platsen för filmen, efter att prata med direktören, rösterna och Deb Snyder, en av filmens producenter, jag fortfarande inte litar på att säga att jag kunde "beskriva" filmen till er exakt. Jag får känslan att tills det är gjort, är polerat, och varje detalj på plats, det finns inget sätt att få huvudet runt exakt vad det är som Snyders försökt göra.

När jag jämför den här filmen till både "Inception" och "Black Swan", inte Missförstå mig ... Jag säger inte att Snyder var påverkad av dessa filmer. Han var inte. Det är bara att det är tematiska idéer han jagar som dessa två filmer utforskar också. Han har inskränka på "Sucker Punch" med sin co-writer Steve Shibuya sedan innan han gjorde "300", och han bara slut skaffat sig till en plats där han har till den extra tyngd för att göra något som är denna rent ett uttryck för hans egna intressen och infall. Hans förhållande med Warner Bros och med Legendary är mycket lik den relation de har med Christopher Nolan. De har en tro på honom och hans övergripande vision som sträcker sig långt bortom någon film. De är i Zack Snyder företag, och de planerar att vara i denna verksamhet så länge de är fortfarande övertygade om att Snyder har en anslutning till tidsandan.

En film som "Sucker Punch" är en chansning. Inget annat sätt att uttrycka det. Det är inte baserad på en serietidning eller ett tv-spel eller en anime serie eller en redan existerande fastighet av något slag. Det är sällsynt och modig på dagens marknad har och Snyder hittills gjort en härlig karriär av återberättelse någon annans historia, men i hans visuella röst. Att han gör detta hopp, det är säkert att anta att han har hittat något som han känns som han har att berätta, något som tillåter honom att uttrycka sig på något viktigt sätt.

Så vad historien, exakt, är han säger?

För det första finns det flickor. Och vid 40 års ålder, jag måste ringa dem alla "flickor." De är halv min ålder i de flesta fall, och de plockas med Snyder att representera ett brett spektrum av särskilt fantasier och typer. Abbie Cornish, Jena Malone, Vanessa Hudgens, Jamie Chung, och den centrala figuren i filmen, Emily Browning ... alla starka och duktiga och unga, alla spel för denna galna åktur Snyders. Under den långa dagen Jag tillbringade på set, hade jag tid att tala med var och en av flickorna, och jag slogs av den fysiska hängivenhet de visade att filmen de gjorde, och av den genuina känslan att de hade cohered i ett team av människor som har en hemlig förbindelse. Jag har sett detta med andra kastar, och när det händer, det brukar resultera i några mycket intressanta och brännbara föreställningar. När en gjuten ansluter på det sätt som det ser ut så här man har, kan du driva dem till alla möjliga extrema platser eftersom de vet att de har stöd. En ung rösterna som detta kommer att vara upp för äventyr av det hela, och med Snyder försöker något så upprörande som denna, han behöver konspiratörer som är upp till uppgiften. Lägg i stöd för de äldre rollerna, inklusive Carla Gugino, Jon Hamm och Scott Glenn, och det är en ensemble som verkar trimmade för att explodera.

Emily Browning är Baby Doll, en ung flicka som bor med sin syster och ett missbruk far förrän natten hennes far äntligen snaps och slår sin syster till döds framför henne. Han vet Baby Doll kunde berätta myndigheterna vad som hände, så han har henne som till ett mentalsjukhus och planeras för en lobotomi. Under tiden mellan hennes entré och den tid hon är inställd på att lobotomerade, upplevelser Baby Doll en rad "flyr", de flesta av dem med de andra flickorna på avdelningen, med målet om en verklighetsflykt innan de slutligen tar hennes sinne. I en nivå av verkligheten, är sjukhuset en dans hall / bordell, och i andra nivåer av verkligheten, det finns robotar eller drakar eller vagt läskigt världskrig. I varje värld, flickorna är olika versioner av sig själva, variationer på variationer, både fysiskt och i fråga om personlighet.

Och ... det är allt jag kan säga just nu eftersom det verkliga som rapporten kommer att köra närmare release av filmen för nu, jag är begränsad till 800 ord och en ny bild, inbäddad nedan, samt en fråga:.. Baserad på vad du har hört hittills, är du nyfiken?


Det finns andra hemsidor som har skrivit om filmen!

Klicka HÄÄÄR för att sen den jag översatte i Google translete där uppe!

Klicka HÄÄÄR för en annan!

Klicka HÄÄÄR för en annan!

Klicka HÄÄÄR för ännu en till!

Och klicka HÄÄÄR för den sista!

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: