2012-02-06 / 12:16:40
FILED UNDER: Tidningar
0

Intervju med Vanessa i den brittiska You Magazine - Februari



(allting är översatt i Google translate - jag är sjuk så då orkar jag inte översätta allting själv)

Vanessa Hudgens sitter på ett café i Kaliforniens Studio City sportsligt försöka tvinga ner en stor, grön hälsa skaka. Det ser skrämmande - som någon har likvideras en fotbollsplan och stack ett sugrör i det - men hon äntligen kommer till slutet, mumlar något övertygande om hur bra det smakar och erkänner, något gallingly mot bakgrund av det faktum att hon är liten och perfekt formade, att hon fortfarande försöker gå ner i vikt. Men det är inte för mig, hon tillägger. "Det är bara det att jag måste se utmärglad för nästa tecken jag spelar, och jag försöker bara göra det på ett hälsosamt sätt."

Vi är här för att tala om Vanessa roll i en helt annan film - action-äventyrsfilm Journey 2: Den mystiska ön - men skrämmande utseende hälsa Shake är ganska svårt att ignorera. Hon är Downing är en förberedelse för rollen som en 17-årig prostituerad i Nicolas Cage thrillern The Frozen Ground, med precis avslutat arbetet med Gimme Shelter, spela en gravid, hemlösa tonåring. Tidigt förra året att hon orsakade en uppståndelse i actionfilm Sucker Punch, spelar en kick-ass rymlingen från ett mentalsjukhus, och eftersom hon gjorde sitt namn i High School Musical som söta, flitig flickvän att Zac Efron: s vackra Jock (både på och off-screen), är det säkert att anta att Vanessa kommer allt för att bevisa att det är mer än bara sackarin strängar på sin båge. Men det är inte om mig vill göra en 180-graders sväng bara för att trots vad jag hade gjort förut, hon insisterar. "Jag gillar att spela olika karaktärer och att driva mig själv. Visst hade folk en viss kunskap om mig efter High School Musical, men det bara fick mig att kämpa hårdare för de roller jag ville, hon ler. "Det gjorde definitivt min hustle".

Visserligen ser Vanessa inte ut din genomsnittliga hustler. Den dag vi möts, hon är en symbol för unga Hollywood glam, klädd i en glittrig topp, J Brand bruna sladdar och de senaste YSL kilar. Lång ögonfransar rama hennes stora, Bambi ögon och i köttet, är det lätt att se varför hon ofta visas på tidningar vackraste Actress listor. Men det finns definitivt stål under sötma. Efter att ha utfört sedan hon var tre, gjorde hon sin filmdebut 14 år i den kontroversiella dramat tretton och har arbetat i stort sett utan avbrott sedan dess. Forbes har regelbundet henne på sina höginkomsttagare under 30 listor och vid 23, hon som redan ryktas vara värt $ 18 miljoner euro (ca £ 12 miljoner euro).

Så har arbetat sedan hon var tonåring, är hon inte lite trött? "Jag var alltid väldigt passionerad agera, säger hon," och när du älskar något så mycket du vill göra det hela tiden. Men jag har märkt en förändring i mig genom åren. När jag var yngre spelade jag den vuxna mer, för jag agerade med vuxna och ville passa in Nu ska jag omfamna min inre barn och ha roligt. "

Vanessa med gjutna medlemmar i High School Musical (från vänster) Lucas Grabeel, Zac Efron, Oleysa Rulin och Monique Coleman

Vanessa med gjutna medlemmar i High School Musical (från vänster) Lucas Grabeel, Zac Efron, Oleysa Rulin och Monique Coleman

Visst, som många barnskådespelare innan hon är Vanessa en blandning av mognad än sina år (det har alltid varit en vuxen kvalitet som jag trodde) tillsammans med en barnslig behov av att ha roligt och för att tillfredsställa den senare bestämde hon sig för till stjärnan i Journey 2: Den mystiska ön - en familj film med Dwayne "The Rock" Johnson och Sir Michael Caine. "När de berättade om rösterna och om det faktum att vi skulle vara filma på Hawaii, säger Vanessa," det var i princip en no-brainer ". Michael Caine var "häftigt" och liksom tas med hans skådespelartalanger, "var jag verkligen imponerad att han visste vad som var hippt och trendigt", tillägger Vanessa. Han sjöng Katy Perrys "Fyrverkeri", en dag och sedan berätta för mig om en iPad funktion som jag var tvungen att få nästa. Det hela var bara en stor upplevelse - jag skulle vakna till ljudet av havet, spela på stranden lite och sedan pysa ner till arbete. Vem skulle inte säga ja till det?

Journey 2 är en uppföljare till 2008 års filmen Resan till jordens medelpunkt - en modern fortsättning på Jules Verne roman - som presenterade Brendan Fraser och The Kids Are All Right stjärnan
Josh Hutcherson. I Journey 2 returneras Josh som Sean Anderson, en ung man tvungen att resa till en främmande och dödlig ön för att söka efter sin försvunna farfar (Caine). Seans ska-muskulös styvfar, Hank Parsons (Johnson), kommer med på resan och tillsammans med en helikopter pilot och hans dotter Kailani (spelad av Vanessa), han ger sig ut på en upptäckt av de dolda skatter - och faror - denna synbara paradiset .

Även om Johnsons biceps tenderar att stjäla vad scenen de är i (Dwayne är bara en stor nallebjörn trots sina muskler), Vanessa, som Sean kärlek intresse, ger viss välbehövlig feminin respit från filmens rika manliga charm. Men hon är ingen vissnande blomma. Säger regissören Brad Peyton: "Hon gjorde alla stunts, dykning in i denna enorma tanken vi hade byggt för undervattensbruk scener och gör allt selen fungerar själv. Hon var inte vekling. " I själva verket kan Vanessa ha en delikat SKÖNHET, men hennes fritidsintressen inkluderar aktiviteter som vandring, dykning och klippa hoppning. "Jag är en adrenalin knarkare," erkänner hon. "Jag gillar att kliva in i det okända."

Vanessa hänvisar till High School Musical som "en galen tid som bara kom från ingenstans"

Vanessa tog onekligen ett steg ut i det okända när hon undertecknade på för Disneys High School Musical 2006. Ursprungligen en made-for-TV film, visade sig en sådan träff i världen som dess stjärnor - Zac Efron, Ashley Tisdale och Vanessa - blev välkända namn ... åtminstone i husen ljuder till skrik av sina lan fans. Ytterligare två filmer och diverse HSM album, konserter och till och med turer is senare, och Zac och Vanessa, som spelade star-korsade teen älskar Troy och Gabriella, var ett globalt fenomen.

Det var erkänner Vanessa, "en galen tid som bara kom från ingenstans. En dag vi filmade i Salt Lake City, Utah och nästa, vi flyger till Brasilien, utföra inför 75.000 personer. Vi var tonåringar, går på tryck turer i vår egen privata jet och jag minns Ashley berättade för mig: "Jag ska få en av dessa och det kommer att få Louis Vuitton platser." Det var galet, otroliga saker. "

Och det var inte bara unga fans som var utom kontroll. "Åh, [var] de mammor galen, driver sina barn in i dig", skrattar hon. "De skulle bli riktigt arg och aggressiv om du inte gör vad de bett dig till, men eftersom det var för sina barn, ansågs det OK. De har kallat mig ab **** när jag inte skulle vara i ett foto med dem eftersom jag var bråttom, och det är bara något man måste skratta åt. Men hon rycker, "Jag kan inte servera på mammor eftersom de tar sina barn på bio!

"Tjejerna skulle klöser på Zac och eftersom de var tonåringar med mycket energi, skulle de jaga under en lång tid. Han hade några galna incidenter när flickor skulle försöka slita av honom kläderna och han skulle lämna med klo märken över hela honom och hans kläder i bitar. " Inte Vanessa sinne, att se när hon dejtade honom då? "Inte riktigt", säger hon. "De besatta med karaktär och som de ville se, så jag var som" Go for it! "Jag vet vem han egentligen är inne."

Vanessa kan mycket väl vet vem Zac är inne, men idag har hon hålla denna information till stor del under sin hatt. De var ett par i nästan fem år, men delas i slutet av 2010 bland rapporter om att de hade vuxit ifrån varandra. De hade varit noga med att inte diskutera deras förhållande offentligt och även om det kan ha varit en ungdomlig romantik, det verkligen inte saknades intensiteten - inte minst på grund av offentlig granskning den fått. Ibland uppmärksamhet var outhärdlig, särskilt när en naken bild på Vanessa som är avsedd att vara privat, dök på nätet under 2007, med en annan uppsättning bilder efter två år senare. Bilderna som gjorts för en knepig situation med sin arbetsgivare Disney, och Vanessa utfärdade en offentlig ursäkt en dag senare.

Av denna period nu, erkänner Vanessa, "Det var s **** IEST gången någonsin ... det var hemskt. Jag minns gömmer sig med min mamma och syster och det skulle vara 30 paparazzi sitter utanför huset är högt och vidrig. Det var inte god tid, men jag tog det för vad det var och gick vidare. " Har hon någonsin hitta reda på vem som läckte bilderna? "Tja, det är en helt annan sak, säger hon försiktigt," och jag menar, vem skulle göra det till någon? Det var en genomsnittlig sak att göra och jag hoppas de går åt helvete ", säger hon innan leende:" Just kidding "!

Skojar eller inte, det var en ovälkommen introduktion till några av de mer motbjudande aspekterna av berömmelse - sådana som Vanessa kunde knappast ha föreställt när hon drömde om att bli en skådespelerska som barn växer upp i Salinas, Kalifornien. Hon dök upp i sin första pjäs år tre, "och jag i princip gjorde samhället teatern och någon form av pjäser jag kunde under sommaren eftersom jag älskade att utföra
så mycket ". Hennes föräldrar Gregory, en före detta brandman, och Gina, som arbetade i en serie av kontorsjobb, uppmuntrade Vanessas agerar ambitioner: "Jag vet inte hur de gjorde det, men de investerat i min sång och lärdomar dans och stöttat mig hela det sätt. Jag måste ha köra dem i skuld. "

Hon gick med i Orange County High School of the Arts vid 12 (Glee: s Matthew Morrison rankas bland sina berömda alumner) och även om hennes exotiska utseende - resultatet av en blandning av Native American, filippinsk och irländska blodet - måste ha gjort henne skiljer sig från en tidig ålder, hon erkänner: "Jag inte riktigt växa in mitt utseende fram till tonåren, och även då var jag bara detta verkligen blyg kille. Jag skulle sitta och stirra på molnen under rasten och det var det en tjej som brukade dra mitt hår och kalla mig en förlorare. " Vanessa var därefter hemundervisning, "och det var definitivt en ensam tid, säger hon. "Jag hade några bekanta och jag har nog aldrig använt ordet" bekant "så mycket som jag gjorde då."

Vanessa med Josh Hutcherson, Luis Guzmán och Dwayne Johnson i Journey 2: Den mystiska ön

Vanessa med Josh Hutcherson, Luis Guzmán och Dwayne Johnson i Journey 2: Den mystiska ön

Men om vänskap var svåra att få tag på, var arbetet allt annat än. Hennes första filmroll var i tretton - en film starring Evan Rachel Wood och Holly Hunter som utlöste mycket kontrovers handlar, som det gjorde, med ämnen som minderårig kön och drogmissbruk - och följdes av roller i filmer som Thunderbirds och TV-program som Drake & Josh och The Brothers Garcia. Och sedan HSM kom. "Jag skulle gått på alla dessa auditions och var inte få något från Disney, säger Vanessa," så jag inte vill gå till här. Mamma sa: "Jag har fått en bra känsla om det här", och allt jag kan säga är att tacka Gud för mammor! Hon hade någon form av intuition om det. "

Tillsammans med framgång och berömmelse, medger Vanessa att HSM ges hennes "alla typer av upplevelser jag aldrig haft. Jag fick ha min första bal, fick jag examen och jag fick umgås med mina vänner. På den sista dagen av inspelningen vi sa, "Detta är den sista dagen i vår barndom - vi måste växa upp nu", så det var ganska känslomässig ".

Det gav också Vanessa en stor fanbase, inte minst bland manliga beundrare, och även om under vår intervju att hon insisterar på att hon har varit singel sedan hon skiljdes från Zac ("Jag är ung och alltför fritt att behöva oroa sig någon annan - Jag m det bästa är när jag är helt gratis), hon har kopplats med både hennes resa 2 motspelare Josh Hutcherson och Austin Butler, en 20-årig skådespelare som spelade i den senaste HSM spin-off Sharpay s Fabulous Adventure . Foton har visat Vanessa och Austin är något känsligt feely, "men vi är bara vänner, säger hon, inte helt övertygande (senare skott har visat paret kysser). Har hon en speciell typ? "Jag gillar långa, blåögda Blondies - du vet, magra musikern typ." Austin, för protokollet, är en lång, blåögd blond som sjunger och spelar gitarr, "men jag går för energi och personligheter mer än utseende. Det händer bara att många av killarna jag gillar verkar vara blond med blå ögon. "

Romantiska mellanspel Trots, har Vanessa mer än tillräckligt för att hålla henne ockuperade workwise. Gimme Shelter kommer att släppas senare i år och funktioner Vanessa gravida 16-åriga Apple Bailey, tvingas leva i ett vindskydd efter att fly sin missbrukande mamma. För rollen, hackad Vanessa av sig håret, gå upp i vikt (den del var riktigt kul - jag skulle kunna äta vad jag ville ") och bodde i ett härbärge för hemlösa i New Jersey i tre veckor att förbereda sig för rollen. "Jag måste vara riktigt nära med flickorna, säger hon," och de lät mig och var en del av anledningen till att jag kunde spela den roll i slutändan. De kunde ha varit på sin vakt mot en skådespelerska som bodde med dem, men de älskade mig och jag älskade dem. Det förändrade mig verkligen. Apple är en riktigt osäker karaktär, så jag var i princip berättade själv var jag en bit av s *** i tre månader och det är verkligen påverkat mig. Efter inspelningen var färdig, det tog mig lång tid att komma ur det sättet att tänka. Jag förlorade helt mig själv för en stund. "

Det har varit liten respit antingen med sin roll i den kommande thrillern The Frozen Ground. Baserat på verkliga historien om seriemördaren Robert Hansen (spelad av John Cusack), som tros ha mördat mellan 17 och 21 unga kvinnor i Alaska under 1970 och 80-talen spelar Vanessa Cindy Paulson, en potentiell offer som lyckats komma undan. Det är en annan grym roll - långt från perkiness av hennes HSM persona - men jag är så glad över att utmana mig själv, säger hon. "Jag skulle göra allt för den högra delen, eftersom jag tror att om du ges möjlighet att sätta tänderna i något, bör du inte halv-ass det och du borde verkligen skjuta dig själv." Så hon hade till och med överväga att göra nakenscener? "Hej, jag har redan gjort det!" skrattar hon, syftande på de läckt ut bilder. Och sedan tillägger med löptid en erfaren pro: "Du kan inte ta sig själv på för stort allvar, kan du?"   


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: