2012-09-16 / 10:48:49
0

Vanessa Tar Emot Ett Pris På Power Of Youth Event


 
Power Of Youth är en gala för olika organisationer. Vanessa fick ta emot ett pris för sin insats för "Make a wish" organisationen. Make a wish är en organisation där man gör så att barns drömar uppfylls. 
 

Vanessa Hudgens: Hjälper till att uppfylla barns drömmar

Vem: Skådespelerskan/sångerskan Vanessa Hudgens genombrott i Disney Channels hit “High School Musical” ledde till rollerna i de kommande filmerna så som “The Frozen Ground” med John Cusack och Nicolas Cage, Ron Krauss indiefilm “Gimme Shelter”, Robert Rodriguezs “Machete Kills” och Harmony Korines “Spring Breakers”, vilken hade premiär på filmfestivalen i Venedig i september.

Vad: Stiftelsen Make-a-Wish uppfyller uppfyller drömmar för de barn som lider av livshotande sjukdomar och ger dem chansen till ett bättre liv genom hopp, styrka och glädje. Organisationen grundades 1980 och har sedan dess varit en succé och uppfyllt mer än 250,000 barns önskningar runt om i världen.

Varför: “Jag tycker att alla ska ha chansen att följa sina drömmar, men att följa ens drömmar är inte alltid så lätt”, berättar Hudgens. “När jag var 16 år blev jag delaktiv i Make-a-wish i samband med när jag spelade in ‘High School Musical’. Vi brukade låta barnen komma till inspelningen. Det var fantastisk.  Jag älskar tanken att kunna ge barnen hopp och glädje. Jag har varit beroende att vara en del av den här stiftelsen sedan dess”.

Vad kommer härnäst?

Hudgens berättar att hon försöker ordna så att ett barn från Make-a-wish kan komma till hennes premiärer. Make-a-Wish of Oregon’s annual Food, Wine & Wishes gala & auction kommer äga rum den 13 oktober på Portland Art Museum

Texten är från www.breakingfree.se 


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: