2014-05-08 / 18:15:48
0

Intervju med Vanessa

 
 

Vanessa Hudgens har gått från sockerbelagda Disney-stjärnan till farligt vilda Spring Breaker och nu gravid tonåring dramatisk skådespelerska. Med sin senaste film Gimme Shelter, tar hon på sig rollen som en gravid tonåring som flyr sin missbrukande mamma och hamnar på gatan. Som en film med ett budskap nära sitt hjärta, var Hudgens i morse hedrad av Candie Stiftelse för sina insatser i att utbilda ungdomar om konsekvenserna av tonårsgraviditeter.

Så hur blev du involverad med Candie stiftelse?

Jag gjorde en film som heter Gimme Shelter och det handlar om tonårsgraviditeter och det var första gången jag fick en glimt av verkligheten i det och hur skrämmande det är att vara en tonåring,ensam och gravid. Grunden är riktigt bra eftersom det är verkligen viktigt att hålla medvetenhet upp, öka medvetenheten och de har gjort det sedan 2001.

Du faktiskt gick och stannade i ett shelter för att förbereda sig för den här filmen- Hur var den upplevelsen?

Det var fantastiskt, men det var en chock i början eftersom jag har aldrig varit omgiven av det tidigare. Jag bodde i samma skydd i ca två veckor, så det var trevligt eftersom jag fick att komma riktigt nära några av de tjejer där och verkligen lära sig sin historia och deras kamp och umbäranden. Jag byggde så mycket respekt för dessa kvinnor eftersom det är en så skrämmande sak och du måste vara så stark för att få igenom det.

Som din mest dramatiska roll ändå , vad som var den största utmaningen för dig ?

Den mest utmanande delen var att få gå ut ur den. Jag var så passionerat om projektet och så stolta och glada över att göra något annat och prata om en sak jag tyckte var riktigt viktigt, men efteråt jag inte vet hur jag ska lämna min karaktär. Så det var svårt för mig att hitta mig själv igen. Och det var första gången som har hänt mig, jag visste bara inte hur man ska vara mig efteråt för att jag var så bekväm och så glad i denna karaktär att det blev som hem.

Är det spännande att hitta sådana roller där du kan förlora dig själv ?

Det är en extra bonus. Det är som att ha din tårta med glasyr på toppen och äta den också. Det är bara hela paketet och roligt när man får göra det. Du får verkligen att sätta tänderna i sand, bli smutsig och super inblandade .

Många av dina fans är unga tjejer som ser upp till dig , så tycker du att det är viktigt att använda ditt kändisskap på det sättet ?

Det är mycket viktigt att dela en röst så där , och detta ett mycket viktigt ämne . Mer än 700,00 tonåringar blir gravida varje år och åtta av tio tonårspappor i gifter sig inte en med mamman . Så det betyder att dessa flickor är kvar på egen hand och det är verkligen skrämmande och riktigt hårt. Du är bara ung en gång och du verkligen vill kunna ta den tiden för att vara liten och ha kul och nå dina drömmar . Så det är bara trevligt att öka medvetenheten och göra tonåringar tänka två gånger .


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: