2011-05-03 / 20:37:03
0

Justin Träffar Casey Heynes!

 

Kanadensiska popstjärnan Justin Bieber har avslöjat att han var fast besluten att möta skolgårdens mobboffer Casey Heynes efter att ha sett videon.

Casey fick världsberömmelse efter att en människa filmade in händelsen med en mobiltelefon och sedan publicerades videon online som visar att där tar det stopp.. där slår Casey tillbaka!

Bieber berättade för Current Affair ikväll: "När jag först såg det TMZ tänkte jag, detta är galet, jagkunde inte tro det, det är fantastiskt.

"Det visar alla andra att du måste stå upp för dig själv även om du inte kan det.

"Det första du bör göra är att gå berätta för någon, men du kanske måste slå tillbaka, ibland måste man, så jag tror att det var viktigt för dig, speciellt i den situationen.

"Jag är stolt över dig, och det är många andra också"

Mitt i hans australiska turné, kom 16-åriga Sydney skolpojken med till hans konsert igår kväll Melbournes Rod Laver Arena.

Innan showen, frågade Bieber Casey hur han kände när han var attackerad på skolgården, Justin berättade att han också har varit utsatt för mobbing.


Bieber sa: "Jag har alltid spelat sport och sånt och en hel del av de gånger jag var riktigt bra på något - alla gillade inte mig eftersom jag var bra på det, så de skulle göra narr av mig."

Sångaren uppmanade sedan Casey scenen, berättar skrikande publik han ville ställa den allvarliga frågan om mobbning, innan du tillsätter: "Jag vill bara säga att han är mycket inspirerande.

"Han visar andra människor att stå upp för vad de tror."

Inför turnén hade Bieber sökt upp Woman's Day redaktör Fiona Connolly i hopp om att hon kunde sätta honom i kontakt med Casey.

"Detta är mycket ovanligt. Du ser inte bara kändisar som ger denna typ av behandling för en vanlig typ av fans varje dag, säger hon till A Current Affair.

Efter Justin's lilla möte med Casey twittrade han att han var en hjälte för sin 9 000 000 följare på twitter!

"Detta är Casey The Punisher ... en kille som stod upp för sig själv mot mobbning. ett verkligt liv av hjälte, säger han lägg en länk till en nyhetsartikel 10 elever om året.


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: